ارائه رهیافتی جهت تجزیه و تحلیل بازی های رایانه ای
پایان نامه
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه گیلان - دانشکده فنی
- نویسنده بهنام دری
- استاد راهنما ابوالقاسم میرروشندل اسدالله شاه بهرامی
- تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
- سال انتشار 1393
چکیده
امروزه تحلیل داده ها جهت رشد و بقای شرکت ها اهمیت فراوانی یافته است و ما هم اکنون شاهد وجود هوش تجاری در عرصه تجارت هستیم. در صنعت بازی های رایانه ای، تعداد زیادی از بازی های ویدئویی روانه بازار می شود و تولیدکننده ها تلاش می کنند که جایگاه بهتری را در میان بازیکنان و در میان بازار رقابت کسب کنند. همین امر انگیزه کافی را فراهم می کند که رفتار کاربران بازی ها را در محیط بازی بررسی و تحلیل کنیم. این تحلیل ها در حیطه ی بازی های تعریف می گردد و بازیکنان از نظر رفتار در بازی مورد بررسی قرار می گیرند که به مفهوم تجربه ی کاربر اشاره دارد. در حوزه ی تحلیل بازی ها، یکی از روش های موجود جمع آوری داده های رفتاری بازیکنان از راه دور است که این داده ها را، داده های دورسنجی بازی می نامند. داده های دورسنجی بازی در این پایان نامه از طریق بستر اینترنت و با استفاده از قرار دادن سیستم ارسال خودکار داده ها در بازی مورد آزمایش، جمع آوری شده است. باید توجه داشت که داده های دورسنجی بازی پس از انجام مراحلی به مقیاس های بازی تبدیل می گردند، مقیاس های بازی مقادیر کمی از خصوصیت یا شئی از بازی یا مربوط به آن هستند. در این پایان نامه به ارائه ی رهیافتی جهت تجزیه وتحلیل بازی های رایانه ای مبتنی بر داده های دورسنجی، اطلاعات آماری و داده کاوی پرداخته ایم و رهیافت پیشنهادی را بر روی یک بازی به نام قلعه ی گنج آزمایش کرده ایم. این این رهیافت با تمرکز بر داده های دورسنجی نحوه بازی شدن هر مرحله از بازی را به نمایش در می آورد و با ارائه ابزارهایی همچون نقشه حرارتی، نمودارها، تحلیل های آماری و امثال آن روند بازی بازیکنان را برای تولید کننده ها آشکار می سازد.
منابع مشابه
تجزیه تحلیل نقش بازی های رایانه ای در ارتقاء قدرت نرم آمریکا
دنیای بازیهای کامپیوتری جهانی بسیار زیبا و جذاب است که میلیونها انسان را در سرتاسر جهان مجذوب خود کرده و هرروز بر مخاطبین آن افزوده میشود. با این وجود یک سوال اساسی در ذهن برخی کاربران این بازیها وجود داشته که هدف اصلی ساخت این بازیها چیست؟ آیا فقط برای سرگرم کردن انسانها تولید میشوند یا اهداف دیگری در پس آن وجود دارد؟ موقعیت مکانی، داستان و شخصیتپردازی برخی از بازیها باعث شده که ب...
متن کاملتجزیه تحلیل نقش بازی های رایانه ای در ارتقاء قدرت نرم آمریکا
دنیای بازیهای کامپیوتری جهانی بسیار زیبا و جذاب است که میلیونها انسان را در سرتاسر جهان مجذوب خود کرده و هرروز بر مخاطبین آن افزوده میشود. با این وجود یک سوال اساسی در ذهن برخی کاربران این بازیها وجود داشته که هدف اصلی ساخت این بازیها چیست؟ آیا فقط برای سرگرم کردن انسانها تولید میشوند یا اهداف دیگری در پس آن وجود دارد؟ موقعیت مکانی، داستان و شخصیتپردازی برخی از بازیها باعث شده که ب...
متن کاملتطبیق موردی 9 بازی رایانه ای آموزشی با اصول و استانداردهای عمومی طراحی بازی های رایانه ای آموزشی
پژوهش حاضر باهدف تحلیل محتوای بازیهای رایانهای آموزشی بر اساس اصول و استانداردهای عمومی طراحی بازی است. پرسشهای اساسی این پژوهش عبارتاند از: 1. آیا بازیهای رایانهای آموزشی تولیدشده بر اساس استانداردهای طراحی بازیهای رایانهای جدی ساختهشدهاند؟ 2. آیا بازیهای رایانهای آموزشی تولیدشده با عناصر و اصول عمومی طراحی بازی مطابقت دارد؟ روش پژوهش، توصیفی و از نوع تحلیل محتواست. جامعه آماری ای...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه گیلان - دانشکده فنی
کلمات کلیدی
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023